RwA Winter Challenge
De RwA Winter Challenge is uitgezet door Joep Wanders. Wat betekent dat het geen simpele droogrit is. Tenslotte heb je alle tijd van de wereld de juiste oplossing te bedenken...
Het is dit jaar geen serie van droogritten, maar gewoon een droogrit. De route bestaat uit twee trajecten, beide met hun eigen kaartleessysteem:
Tr.1 – Grensbenadering met hoogtepunten
Tr.2 – Pijlen kortste route met beperkingen
Wat deze systemen exact inhouden vind je terug in het Reglement, dat samen met de legenda en de kaarten voor de verschillende klassen op zaterdag 22 februari om ca. 21.00 uur hieronder beschikbaar komt.

Laatste Tip!
NL - Wellicht ten overvloede: bij kaartleessystemen als Pijlen Kortste Route is het gebruikelijk dat je niet de complete route van begin tot eind (tussen 2 TC's) "beschouwt", maar van pijl naar pijl. Bij Grensbenadering ligt dat anders, daar beschouw je de route (in principe) wel van begin tot eind. Door de toevoeging van de hoogtepunten-regels zou je dan in theorie een andere route kunnen construeren om uiteindelijk minder oppervlak tussen route en kaartrand te laten. Maar dan wordt het ruimschoots te ingewikkeld. Het vooruitkijken tijdens de routeconstructie dien je daarom te beperken tot en met de eerstvolgende samenkomst van wegen van waaruit de route te vervolgen is (dus zonder dat alle wegen die daarop uitkomen allemaal 'doodlopen' op de kaartrand, pijlen die je onreglementair benadert of hoogtepunten die je niet mag gebruiken).

Latest Tip!
GB - Perhaps it goes without saying: with map reading systems such as Arrows Shortest Route it is common that you do not "consider" the complete route from start to finish (between 2 TC's), but from arrow to arrow. With Border Approach this is different, there you do consider the route (in principle) from start to finish. By adding the spot height rules you could then in theory construct a different route to ultimately leave less surface between the route and the map edge. But that way the route construction becomes far too complicated. Therefore, looking ahead during route construction should be limited to the next intersection of roads from which the route can be continued (so without all roads leading to 'dead ends' on the map edge, arrows that you approach illegally or spot heights that you're not allowed to use).
De oplossing kan ingestuurd worden tot en met zaterdag 5 april 2025. In de loop van zondag 6 april wordt de uitslag bekendgemaakt.
Veel succes en plezier!